İcra Davası Ankara

icra davası ankara

İcra Davası Ankara,İcra Davası Nerede Açılır?

İcra davası için başvuru yeri öncelikle Türkiye Cumhuriyeti İcra Müdürlüğü’dür. İcra Müdürlüğü aracılığı ile yapılan tebligat ile haber verme ve borçlu kişiyi durumdan haber etme işleminin yapılması gerekmektedir. Bu işleme rağmen eğer borç hala ödenmiyor ise bu sefer süreç İcra Ceza Mahkemesine yönlendirilmektedir.

Alacaklı olan gerçek ya da tüzel kişi veya kişilerin bir dilekçe ile mahkemeye başvurmaları gerekmektedir. Mahkemeye başvuru yapıldıktan sonra ise borç miktarına eklemeler yapılmaktadır. Bu eklemeler arasında vekalet ücreti gibi ücretlerin yanı sıra faizler de eklenmekte ve borç miktarı tekrar hesaplanmaktadır. Borçlu kişinin bu durumda itiraz edebilme hakkı bulunmaktadır.

İcra Davası Başvurusu

İcra davası başvurusu icra müdürlüğü ile mahkeme olmak üzere iki farklı kuruma yapılabilmektedir. İcra davası başvurusu için öncelikle başvuru türünün seçilmesi gerekmektedir.

Borç durumuna en uygun icra dava tipi hangisi ise ona yönelik bir başvuru gerçekleştirilmesi istenmektedir. İlamlı icra takibi için başvuru yapılabileceği gibi ilamsız icra türü için de başvuru yapılabilmektedir.

İcra Davası Ne Demek?

İcra davası borçlu olan bir vatandaş, borcunu ödemediği ya da ödeyemediği durumda devlet tarafından açılan bir yaptırımdır. İcra davası kamu kurumları tarafından açılabildiği gibi özel şirket ve firmalar tarafından da açılabilmektedir. Başvuru için Türkiye Cumhuriyeti İcra Müdürlüğüne gidilmesi ve başvurunun açılması gerekmektedir.

İcra davası ile alacaklı kişi borcunu tahsil edebilmektedir. Ancak borçlu olan kişi ise hapis cezası, para cezası ve haciz gibi cezalara maruz kalabilmektedir. İcranın 2 türü bulunmaktadır. Bunlardan biri ilamsız icra davası iken diğeri ilamlı icra davasıdır. Genel haciz yolu olarak bilinen ve takip işleminin başlatıldığı sürece ilamsız icra davası denilmektedir. İlamlı icra davası ise alacaklı olan kişinin mahkemeye başvurması ve sürecin Türk mahkemelerinin desteği ile devam etmesi anlamına gelmektedir.

İcra Davası Türleri Nedir?

İcra davası türleri 2 farklı kategoriden oluşmaktadır. Günümüzde en çok ilamsız icra davası ile yani genel haciz yolu ile takip sistemi tercih edilmektedir. İlamlı icra davasında ise tüm süreç mahkeme tarafından yönetilmektedir.

AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?